reputatiemanagement

De betaling van facturen afdwingen klinkt zelden positief. Ten onrechte: u vraagt de betaling van een al geleverde dienst. Als ondernemer hecht u belang aan uw klantenrelatie en die wilt u niet in gevaar brengen door al te bruuske invorderingen. Modero helpt u daarbij.

1.      Neutrale invordering

Een factuur zelf invorderen kost tijd en wekt vaak afkeuring op bij uw klant. Als een gerechtsdeurwaarder de inning doet, dan beseft uw klant dat de vordering vaststaat en hij die best betaalt. Het betaalconflict wordt in de kiem gesmoord: minder emoties, minder verwijten dus minder negatieve gevolgen achteraf.

2.      Aangepaste communicatie

Een zakelijke invordering door de gerechtsdeurwaarder betekent geen standaard of onpersoonlijke aanpak, integendeel. Bij de voorbereiding van uw dossier bestudeert Modero uw aanpak. Ook dat is reputatiemanagement: we vertrekken telkens vanuit uw filosofie.

3.      Drempelverlagend effect

Modero heeft als specialist heel wat extra troeven inzake invordering: de goede bereikbaarheid, het sterk digitaal platform en de uitgebreide talenkennis zorgen ervoor dat uw klanten makkelijker overtuigd worden te betalen.

4.      Respect voor de schuldenaar

Modero gaat telkens op zoek naar de beste, minnelijke oplossing. Waar mogelijk spelen we in op de persoonlijke situatie van uw klant. Voor een bedrijf is dat onbegonnen werk, voor Modero niet. Uitstel, aanpassingen of een afbetalingsplan: Modero waakt over de belangen van schuldeiser én schuldenaar.

5.      Versterking van uw reputatie

 We hanteren uw waarden en werkwijze in onze communicatie en voegen er extra overtuigingskracht aan toe: dat u een gerechtsdeurwaarder inschakelt, toont aan dat u de correcte betaling van uw facturen essentieel vindt. Dat signaal maakt indruk op uw klant, zodat uw factuur betaald én uw reputatie versterkt wordt.